onsdag 6 juli 2011

20 v postop

Viktnedgång i veckan: -0,7 kg
Viktnedgång sen op: -14,4 kg
Totalt: - 23,8 kg

Då är man på banan igen då. Det har varit en del viktångest här så jag måste försöka betvinga kilo-demonerna. Det går inte att unna sig särskilt mycket, för då seglar det direkt uppåt igen. I det perspektivet kan jag fundera på hur det skulle vara om jag inte hade gjort operationen. Hur mycket skulle jag ha fortsatt att öka då? Eller är det helt enkelt bara så att kroppen vill upp till mitt förra högstaläge och kämpar för att ta sig dit hela tiden?
Nåja, ett halvkilo till så är jag nere på lägstavikten för den här svängen igen. Men det är surt att det precis som förr tar några dagar att gå upp det som tar veckor att gå ner. Särskilt som man ju verkligen inte vräker i sig mat.

Jag försäker däremot vräka i mig vatten, men det går sådär. INte för att jag inte kan för magen utan mer för att jag aldrig är törstig. Jag har försökt schemalägga drickandet. Inte minst sedan jag läste att för lite vatten hämmar ämnesomsättningen drastisk. Ju större du är, ju mer vatten krävs till förbränningen. Det tål att tänka på.
Jag känner väldigt sällan hunger just nu och det gör det svårare att hålla måltidsschemat. Det går för långt mellan rätterna så att säga. Skärpning krävs, men hur lätt är det i semestertider? Jag önskar bara att det per automatik blev viktras för att man aldrig är hungrig! Inte att man måste äta i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar