fredag 15 april 2011

Mitt liv som beroende

Appropå mediciner så har jag köpt mig en riktig pensionärsdosett. Något jag inte hade tänkt på innan operationen var att jag faktiskt skulle bli beroende av tabletter resten av livet. Jag vill inte kalla det medicin, för det är det ju egentligen inte. Det är kosttillskott. Kalcium, järn och vitaminer alltså. Men ändå, det är något jag kommer att vara beroende av.
Lägg därtill blodtrycksmedicinen som jag fortfarande äter och ni inser att det blir en liten hög som ska petas i en varje dag. Och det där går ju fint så länge man har rutiner hemma. Men sen då, när stressen inträder, eller när man är på resande fot och kanske inte minns om man tagit tabletterna eller inte? Och alla hundra burkar man måste ha med?

Då kändes dosetten som ett ypperligt alternativ. Särskilt den här lilla enveckasmodellen som man kan peta ner i handväskan om man ska bort. Man kan köpa två också om man blir borta längre :)
Kostade en  tia på Dollarstore.
Det enda kruxet är att man bör vara införstådd med att det är engelska markeringar på dagarna.
Annars kan det bli som när jag skulle ta lördagstabletterna och trodde jag tagit dem eftersom det stod S som i söndag på boxen.
Jag kanske får måla svenska dagsbeteckningar med nagellack eller spritpenna om jag blir riktigt yr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar