tisdag 12 april 2011

8 veckor postop

Viktnedgång i veckan: -0,4 kg
Viktnedgång sen op: -7,2 kg
Totalt: 16,7 kg

Det är tur att jag skriver i mina värden varje vecka. Annars skulle jag förledas att tro att det är väldigt mycket längre sedan jag gjorde min operation. Det känns som jag alltid har varit såhär.
Vågen förleder en del. Jag vägde ett kilo mindre i lördagskväll :)
Det om något säger väl att jag inte ska fästa så stor vikt vid just vikten.

Idag försökte jag i alla fall att mäta mig. Jag tycker det är enormt svårt, men jag ska göra ett seriöst försök i några veckor, eller kanske någon gång i månaden.
Däremot känns det en hel del på kläderna. Jag har en jacka som jag köpte för fem år sedan som jag aldrig har kunnat knäppa. Den fick jag plötsligt åt när jag försökte i lördags.

Jag har också ett par vårjeans som jag har haft som "målbyxor" varje gång jag gått ner i vikt.
Sist jag kom i dem var för fyra år sedan. Oj, vad jag kände mig snygg i dem då.
Nu provade jag på vinst och förlust förra veckan och de satt hur bra som helst.
Men jävlar vad fula de var! Hur har jag kunnat tycka att det där är drömmen att knövla in sig i??
De åkte tillbaka till lådan med "framtidskläder" igen, men jag har en känsla av att jag snarast borde starta någon sorts bål som jag kan bränna dem på. Som en manifestation.

Måendet är däremot på topp. Jag har promenerat eller cyklat någon sträcka minst en gång om dagen och simmat fyra till fem timmar i veckan. Det är jag väldigt nöjd med.

2 kommentarer:

  1. Jag hade gått ner ungefär som dig 8 veckor efter op. Så då är vi iallfall två personer som inte rasar i vikt.

    Senare har jag rasat och stått still i perioder men i snitt ligger jag på ca 1 kg i veckan. Det är lättare att göra en sammanställning när det gått lite längre tid. Jag är egentligen inte missnöjd och det ska du heller inte vara. Det enda man är rädd för är ju att det stannat av. Jag håller tummarna för dig och din viktnedgång.

    Jag tror du gör rätt som simmar redan. Jag började inte träna förrän 4 månader efter op (gick bara på promenader innan). Om du fortsätter med det finns det ingen möjlighet att du inte skulle gå ner massor även om det gått långsammare än så länge än för dem du känner.

    SvaraRadera
  2. Kan man bara hålla paniken stången så är det säkert som du säger. Men oftast hör man bara de som rasat i vikt och precis som du säger är ju den riktigt stora paniken att det ska ta stopp här. När jag pratade med min läkare om det här så gjorde han också klart för mig att det är mindre viktminskning när man börjar komma upp i ålder. Shit vad jag kände mig gammal!

    SvaraRadera