söndag 6 februari 2011

Variation

Idag är det den sjunde dagen på flytande inför min Gastric bypass.  En vecka och en dag till måste jag hålla ut. Näringspåsarna man blandar med vatten innehåller allt man behöver i näringsväg under en dag. Fyra påsar Modifast om dagen ska man trycka i sig. Vissa smakar bättre än andra. Efter att ha gått första dagarna på hallonshake var det en befrielse när jag äntligen fick det stora paketet med nya intressanta smaker med posten. Nu skulle jag variera mig minsann.
Jag måste ha gjort några tankefel. Hur kunde jag beställa sparrissoppa? Jag tycker ju inte om den i normala fall, så varför skulle jag göra det nu? Den första påsen sparris kom upp lika fort som jag svalt den. Sedan dess har jag försökt växla mellan potatis-purjo och vanilj. Under kommande veckan ska jag överraska mig själv med en påse banan, en påse choklad och så en hop med jordgubbssmak.

Det går sjukt mycket upp och ner. Jag bakade bröd och gjorde fantastisk fredagsmiddag, men det rörde mig inte i ryggen.
Idag åt familjen fläskkarré och potatis till middag. Då höll jag på att dö av hunger!
Jag tror det kan bero på att jag druckit lite för lite idag.
Hur som helst  har jag tappat nästan fem kilo under den här första veckan. Inte dumt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar