torsdag 3 februari 2011

Genesis

Det är första dagen i mitt fortsatta liv. Jag vet, det är det för oss alla. Men för mig är det första dagen på mitt annorlunda liv. Ett liv med begränsningar. Ett liv med möjligheter. Från och med nu finns ingen återvändo, även om jag börjat min resa långt, långt tidigare.
Efter flera års kamp med vikten, flera års väntan i sjukvården och en höst av undersökningar har jag äntligen fått chansen att börja ett helt nytt liv. 2011 ska bli året där jag satsar på mig själv fullt ut. Där jag gör det jag tycker är viktigt för mig och min familj, inget annat.
Det innebär stora förändringar på många sätt. Saker som är svåra. Att säga nej. Att alltid tänka efter. Att leva långsamt och ha tid att känna efter vad JAG verkligen vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar