onsdag 9 februari 2011

Halvägs i tristessen

Nu är jag halvägs inför operationen i alla fall. Nästa vecka den här tiden mår jag förhoppningsvis hyfsat och har kanske till och med kunnat få i mig några matskedar dryck. Med andra ord njuter jag av att kunna stjälpa i mig ett helt glas vatten just nu. Jag börjar bli lite less på Modifast även om det går förvånansvärt bra.
Enda gångerna jag blir hungrir är när jag druckit för lite.

Däremot måste jag köpa en förpackning till och den minsta är på 8 påsar. Då gäller det ju att välja en smak man tror kommer att funka. Jag tror jag kör på vanilj. Jag skulle kunna klara mig på det jag har om jag bara äter sparris sista dagarna, men det lär ju inte hända.

Vågen visar i alla fall resultat. Från starten  för nio dagar sen har jag gått ner fem kilo. Visserligen är en del vätska och en del maginnehåll, men ändå. Det gäller att vara positiv inför alla framsteg man gör.
Jag funderar just nu på vad jag ska ha för kläder med mig till sjukhuset.
Det är ont om Dior i garderoben!
Man vill ju känna sig pigg och fräsch där, men man har ju inte lust att köpa på sig något om man nu ska rasa i vikt det närmaste året. Jag får se över garderoben. Något helt nattlinne, som inte är totalt urtvättat, borde man väl kunna gräva fram?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar