fredag 18 mars 2011

Värdemätare

Jag var på vårdcentralen i morse och blev stucken i armen. Så mycket fick jag förstås inte veta av just de proverna men däremot bad jag om att få ta ett blodtryck. Det visade sig att jag ligger väl lågt nu.
Kors i taket! Det har inte hänt på fem år.
Jag har ju varit blodtrycksbehandlad sedan jag fick högt blodtryck för en massa år sedan. Kombinationen med ett mycket stressigt jobb, mycket stillasittande och övervikt är ingen höjdare för blodtrycket.
Nu hade jag som mest 104/65. Som MEST. Jag hade ett övertryck på 100 på de andra mätningarna.
Det kan ju inte ha att göra med viktnedgången, eftersom jag minskat mer än såhär tidigare.
Intressant är det också att det här var en väldigt stressig morgon. Jag undrar vad mitt tryck landar på en ostressad dag?? Kanske måste jag ta diskussionen om eventuellt uppehåll med medicinen?

Jag blev förstås vägd också och vårdcentralens våg visar uppenbarligen lite mindre än min egen.
Där hade jag gått ner nästan ett kilo mer än på min egen våg. Jag håller mig dock till en och samma våg på mina veckovägningar för säkerhets skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar