tisdag 31 maj 2011

15 v postop

Viktnedgång i veckan: -0,6 kg
Viktnedgång sen op: -12,4 kg
Totalt: - 21,9 kg

Det är inte klokt vad tiden går. Veckorna rinner iväg. På något konstigt sätt känns det väldigt, länge sedan operationen. Ungefär som att det aldrig hänt. Så enkelt har det ju varit för mig, även om jag misströstar med vikten ibland.
Å andra sidan så har jag ju lagt om en hel del i matvanorna, särskilt intervallen. Jag mår illa om jag äter för fort. Jag mår illa om jag drar i mig för mycket sött. Jag kan inte äta som förr och jag blir inte mätt på samma sätt som jag blev förr. Det är mer som en sorts "stopp", än den där sköna mättnadskänslan man hade förr. Den som förmodligen är helt och hållet psykisk. Numera blir jag liksom mer "less" på att äta. Det är min nya mättnadskänsla.

Jag har prickat av tre delmål i min måltabell så här långt. Mitt nästa är den lägsta vikt jag haft på sju år. Dit är det ett knappt kilo. Det borde vara tagbart på ett par veckor. Mer bråttom än så får jag faktiskt inte ha.

1 kommentar:

  1. Hej! Tack, jag hoppas också det går fort framåt nu :-)

    SvaraRadera