tisdag 17 maj 2011

13 vecor postop

Viktnedgång i veckan: -2 kg
Viktnedgång sen op: -11 kg
Totalt: - 20,5 kg

Nog rann det av alltid. Och äntligen., äntligen, äntligen passerade jag det där förbannade -20-strecket. Härligt! Humöret är på topp!
Är det såhär de känner sig varje vecka, alla de där som rasar i vikt som ett jädra fritt fall?!?!
Nu vågar jag aldrig sluta äta vätskedrivande mer. Nej, seriöst, det är ganska märkligt hur kroppen funkar ändå. Det intressanta är att jag dessutom har ätit mer än vanligt och verkligen inte hållit mig till en strikt linje vad gäller mat och dryck den gångna helgen. En riktig partyhelg för övrigt.

Men självklart finns det andra saker man kan gruva sig för om man är lagd åt det hållet. Idag ska jag nämligen börja äta mina kalk- och järntabletter. Jag vet ju vad järntabletter brukar ha för effekt på min mage. Stopp, stopp, stopp, typ. Det blir intressant att se hur det går nu när magen funkar lite annorlunda.
Jag har aldrigi hela mitt liv haft dåliga järnvärden, så i värsta fall kan man ju alltid hoppas på att jag reder ut det här utan järntabletter om det skulle vara så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar