tisdag 5 april 2011

7 v postop

Viktnedgång i veckan: -0,8 kg
Viktnedgång sen op: 6,8 kg
Totalt: 16,3 kg

Sakta men säkert. Neråt. Men i ärlighetens namn känns det inte ett dugg säkert just nu.
Jag misströstar fort när det saktar av. De sista dagarna har jag varit enormt sugen och
hungrig nästan hela tiden. Jag har fått jobba stenhårt emot frestelser och att inte äta för mycket.
Det känns inte som att jag har något direkt stopp, annat än just på morgonen.
På kvällarna har jag haft ett konstant sug.
På plussidan är att jag inte känt mig illamående eller haft ont i magen.

Jag har promenerat en halvtimme om dagen och simmar fyra dagar i veckan.
Kan det vara därför jag länner mig mer hungrig än tidigare? Jag kanske måste peta i mig ett
mellanmål efter simningen för att hålla blodsockret på en bättre nivå?
Kanske ska jag försöka lägga om strategi där. Men det är svårt, när huvudet
hela tiden uppmanar en att hålla igen på maten allt man kan.
Och i sanningens namn, skulle jag äta så mycket som jag vill och kan skulle jag knappast minska.

Den läkare som sa till mig att det i princip är omöjligt att gå upp efter en gastric bypass om man inte "sippar på grädde hela dagarna" , han skulle jag vilja ge en jävla fetsmäll just nu.

Vilket deppigt inlägg det här blev då! Jag har ju trots allt gått NER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar